top of page

טקרה - משקה יוגורט לשיפור העיכול



מתכון דייסה - איורוודה - VEDA
"זה אשר משתמש בטקרה באופן יומיומי אינו סובל ממחלות ומחלות אשר נרפאו מהשימוש בטקרה אינן חוזרות. טקרה היא לבני האדם כמו הנקטר לאלים" - בהבה פראקאש

נשמע מבטיח, מה זה?

טקרה זה בעצם יוגורט מעורבב עם מים. וזה דוגמא מדהימה לשינוי של איכויות של אוכל דרך צורת ההכנה שלו. יוגורט שהוא דביק, כבד לעיכול וחוסם נהפך בהכנת הטקרה לקל ומחזק עיכול. אפשר להתייחס כמו אל משקה פרוביוטי שנוטלים בסיום הארוחה.


איכויות של הטקרה

מתוך בהבה פראקש: "טקרה גורם לעצירות (בעצם הוא סופח נוזלים), טעמו מכווץ/אפיץ וחמוץ, מתוק לאחר עיכול, קל לעיכול, מחמם, מחזק את אש העיכול, מעורר תשוקה מינית, מזין, טוב לואטה ומחלות התריסריון (IBS, קרוהנס, מעי רגיז) על ידי כך שהוא עוצר וקל לעיכול ואינו מעורר את הפיטה מכיוון שהוא מתוק לאחר העיכול..."

ואכן הטקרה הוא מרכזי בטיפול במחלות ספיגה שונות ובאנשים עם יציאות רכות שנוטות לשלשול.


איך שותים?

אני אוהב להכין כמות גדולה לכל השבוע. שותים כוסית קטנה כ-50-100 מ"ל טקרה בטמפ' החדר בסוף הארוחה. אפשר גם לערבב את זה עם הביסים האחרונים של האוכל. עם הזמן כמו היוגרט הטקרה מחמיצה, היא עדיין טובה אך משנה את איכויותיה.


מתכון לשבוע

 

רכיבים לפי סדר הופעתם

1/2 כוס יוגורט איכותי של פרה או עזים (בארץ בדרך כלל עדיף יוגורט עזים)

2 כוסות מים פושרים

1/2 כפית כמון טחון

1/2 כפית ג'ינג'ר יבש

1/4 כפית מלח הימאליה (או לפי הטעם)


הכנה

1. שמים הכל בבלנדר וטוחנים במצב החזק של הבלנדר במשך כ-דקה. אמור להיווצר הפרדה בין הנוזל לשומן שיהיה בצורת קצף או גושים שומניים. יש לטחון עוד אם זה לא קרה.

2. מפרידים את הקצף ואת הגושי השומניים מהנוזל בעזרת כף ושמים בצנצנת או בבקבוק זכוכית.

3. אפשר לשמור את הנוזל כשבוע במקרר.


בתאבון!

 
bottom of page