שימון עצמי - אבהיאנגה



עיסוי הגוף עם שמן הקרוי אבהיאנגה מומלץ באיורוודה כשגרה יומיומית. השימון מרחיק זקנה, מפיג עייפות, מזין ומחזק את הגוף ואת העור. השימון חשוב במיוחד לאלו הסובלים מכאבים, נוקשות, ומחלות במערכת העצבים.

השמן והעיסוי מפייסים את הואטה בעל האיכות היבשה והקרה (בעזרת האיכויות ההפוכות של שומניות וחום). וגם כאן חשוב לציין שאחד החושים הדומיננטים של הואטה הוא המגע.

לנשים אחרי לידה האיורוודה ממליצה מאוד על שימון יומיומי ב-40 יום הראשונים על מנת לאזן את עודף הואטה והאוויר במערכת וכן להביא לרגיעת המערכת כולה כולל המערכת ההורמונאלית. גם במהלך ההריון זה מעולה.

וכמובן שמעבר לכל - זה נעים מאוד ויכול לשמש כטקס אישי מעולה. מקום להביא אהבה ונתינה לעצמנו ולאפשר מפגש נוכח וקשוב עם גופנו.


"גופו של זה המשמן עצמו בקביעות אינו פגיע מאוד לתאונות או עבודה פיזית קשה. על ידי עיסוי עצמי יומי עם שמן לאדם יש מגע נעים, איברי גוף בנויים, נהיה חזק, מקסים ולא מושפע מגיל" -צ'רקה סמהיטה


באיזה שמן נשתמש?

באיורוודה יש מגוון רחב של שמנים רקוחים המתאימים למגוון של מצבים, אזורים ובעיות ואלו בדרך כלל יהיו הטובים ביותר. ניתן ליצור קשר על מנת לברר איזה שמנים יתאימו לכם.

חוץ מאלה שמן שומשום נחשב להכי מומלץ ברוב המצבים מכיוון שהוא מעודן וחודר עמוק לרקמות. שמן קוקוס מומלץ לשימוש בקיץ מכיוון שהוא מקרר ומזין ויש האומרים שהוא גם בעל מקדם הגנה טבעי. שמן זית מזין ומעולה לצבע וגוון העור. שמן שקדים הוא יחסית נטרלי מבחינת חום וקור ומומלץ לבעלי עור רגיש ולאלה שלא אוהבים ריחות חזקים, הוא טוב גם לתינוקות וילדים.

חשוב שהשמנים יהיו בכבישה קרה ובאיכות טובה.


הוראות לאבהיאנגה


מה להכין

אנחנו רוצים לדאוג קודם כל שהחדר יהיה נעים (מחומם בחורף) ושהשמן יהיה חם (בקיץ יכול להיות פושר/נעים למגע). ניתן לחמם את השמן בצלוחית על מבער או להכניס את בקבוק השמן לכלי עם מים חמים.


זמן

עדיפות בבוקר אחרי יציאות וניקויים. גם אחה"צ מעולה. לפחות שעתיים אחרי אוכל.


מהלך העיסוי

יושבים על מגבת או בתוך אמבטיה ומשמנים את הגוף מהראש ועד לכפות הרגליים בסדר הבא:

קודקוד הראש, קרקפת, אוזניים, פנים. עורף, כתפיים, ידיים, גב, בית החזה, בטן, אגן, רגליים וכפות הרגליים. השימון נעשה בכל הגוף, המודגשים הם האזורים החשובים ביותר לשמן.

במפרקים נעשה תנועות סיבוביות ובגפיים תנועות ארוכות הלוך וחזור בדגש עם התנועה כלפי מטה.

נעמיק ונקדיש זמן לנקודות הרגישות יותר בגוף.

השמן צריך להיות על הגוף למינימום 15 דקות ובדרך כלל לא יותר משעה. זה זמן מצוין למדיטציה, התבוננות בנשימה או הרפיה.


סיום

מסיימים את השימון במקלחת חמימה ובו מורידים את שאריות השמן. שמן שנשאר על הגוף זמן רב נהיה טאמאס - כבד ומלוכלך.

אפשר להשתמש בקמח חומוס במקום סבון שהוא גם מוריד את השמן וגם מזין את העור, מומלץ לנסות - שמים כלי עם קמח חומוס בכמות למקלחת אחת. שמים במקום שלא ירטב. לוקחים כל פעם חופן ומשפשפים את האזור שרוצים לנקות ולאחר מכן שוטפים.


אבהיאנגה מקוצר

בימים שאין זמן ויש צורך בשימון אפשר להסתפק בשימון האזורים החשובים: הראש (קרקפת), האוזניים וכפות הרגליים. עוד אופציה זה לשים מעט שמן על הגוף לאחר המקלחת כשהעור חם ולח - במקרה הזה נשים שכבה דקה של שמן שלא יותיר עודפים.


עיסוי כפות הרגליים

עיסוי כפות רגליים משרה שינה טובה ורוגע. מומלץ לעשות אותו ממש לפני השינה במיוחד לאלה שקשה להם להרדם או סובלים משינה קלה. אחר כך אפשר לשים גרביים ולהכנס ישר למיטה או לרחוץ אם אתם מעדיפים.


תהנו!



#שימוןעצמי #אבהיאנגה #סתיו #ואטה #אחרילידה #הריון

וליצור קשר

מוזמנים לעקוב

  • Veda - רועי רייפלד איורוודה פייסבוק
  • VEDA - רועי רייפלד איורוודה אינסטגרם

 איתמר בן אבי 11, נס ציונה

©Veda-רועי רייפלד 2020

האיורוודה דוגלת בלקיחת אחריות אישית על בריאותנו, בהעמקת ההכרות שלנו עם עצמנו ובהרחבת הידע שלנו על מנת להימנע ממחלות ולשמור על בריאות. עם זאת חשוב לציין שהמידע באתר אינו מהווה חוות דעת רפואית או תחליף רפואי להתייעצות רפואית.